Digital Challenge versterkt digitale vaardigheden én soft skills

De afdeling Data Solutions van PostNL heeft haar strategische koers en producten en diensten opnieuw moeten bepalen. Om deze nieuwe richting te realiseren is niet alleen het verzamelen van de juiste data de sleutel tot succes. PostNL verwacht ook dat haar logistieke mensen ‘fit for the future’ zijn.

Hoe gaat PostNL voor duurzame verandering?

 

In deze verwachting zit de wens dat professionals de juiste team- en leiderschapscompetenties hebben en digitaal vaardig zijn. Dit betekent dat ze mogen werken aan hun digitale DNA. De mensen van PostNL hebben digitale vaardigheden nodig waarmee ze snel nieuwe technologische businessmodellen kunnen creëren.

De insteek van onze challenge is dat PostNL blijvend verandert; ook als wij weg zijn. Voorafgaand aan en tijdens de challenge zorgen online microlearnings en slimme e-tools ervoor dat het geleerde beklijft. Daarnaast is met scans te volgen hoe het digitaal DNA van de deelnemers zich ontwikkelt. Ook krijgen deelnemers tijdens een laagdrempelig ‘spreekuur’ de kans om te sparren over wat zij geleerd hebben. Tot slot werven we onder de deelnemers digital leaders en influencers. Hen leiden we op om blijvend te bouwen aan het digitaal DNA van professionals en teams.

In de basis is de challenge dus een interventie met blijvende impact. Dat dit lukt, heeft alles te maken met de uitnodiging tot ervaringsleren. Hierdoor kunnen professionals het geleerde integreren in hun dagelijkse praktijk. Een ervaring is vele malen sterker dan een verhaal. De Challenge zorgt ervoor dat professionals direct, met datgene wat zij geleerd hebben, aan de slag gaan én blijven.